27 maja 2013

Ciasto jogurtowe z rabarbarem



Sezon na rabarbar w pełni, więc i ja go wykorzystuję, póki jest młody i najsmaczniejszy. 
Dziś chciałabym się podzielić przepisem na fenomenalne ciasto jogurtowe z owocami - u mnie rolę owoców grały wcześniej wymienione ogonki liściowe :) Ciasto jest wilgotne i puszyste, a jego wykonanie zajmuje 10 minut!

Przepis pochodzi z mojej ulubionej strony Moje Wypieki.


Ciasto jogurtowe:
  • 160 ml oleju słonecznikowego
  • 1 szklanka cukru
  • 1 duże jajko
  • sok z 1 cytryny
  • 600 g jogurtu greckiego
  • 500 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • ok. 700 g dowolnych owoców (u mnie rabarbar)


Owoce umyć, wciągnąć z nich pestki (w przypadku brzoskwiń czy moreli) i obrać jeśli to konieczne (rabarbar), odstawić.
Do mniejszej miski przesiać mąkę, wymieszać ją z sodą. W większej misce wymieszać (przy pomocy łyżki, trzepaczki, itp.) pozostałe składniki: jajko, olej, jogurt, cukier i sok z cytryny.
Przesypać mąkę z sodą do większej miski, wymieszać do połączenia się składników. Ciasto będzie gęste, kleiste (będzie wyglądało na lekko zważone).
Formę wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą, aby ciasto nie przywierało. Wylać do niej masę, wyrównać, na wierzchu poukładać owoce (jeśli używamy np. moreli pamiętać o tym, aby ułożyć je "pestką do góry"). Zanim włożyłam ciasto do piekarnika, oprószyłam je cynamonem, który świetnie się komponuje z rabarbarem.
Piec w 160ºC przez około 50 minut (do tzw. suchego patyczka).
Ja swoje ciasto zrobiłam z połowy podanej porcji, piekłam w tortownicy o średnicy ok. 24 cm.


Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz