28 marca 2013

Wielkanocne inspiracje


Mam wrażenie, że Święta Wielkanocne są traktowane tak trochę po macoszemu. Na Boże Narodzenie wszyscy czekają, sklepy już od końca września przypominają nam o tym, że grudzień już blisko. Jakoś tak wszyscy przeżywają je bardziej. Ale przecież to te wiosenne święta powinny być ważniejsze. Poza tym - wiosna idzie, a z nią kolorowe kwiaty, żółciutkie kurczaki, puchate króliczki i jajka dekorowane na tysiąc sposobów. Nie można się nie uśmiechnąć :)


Z okazji tych nadchodzących świąt stworzyłam dwie kompozycje, aby trochę ożywić dom i sprzeciwić się szarości i zimie za oknem. Są dosyć proste, ale jak dla mnie, żywe kwiaty są same w sobie już tak piękne, że nie potrzebują dodatkowych ozdób.

Pierwszy - koszyczek z ciekawym dodatkiem gałązek leszczyny, w który włożyłam doniczkę z miniaturowymi żonkilami. Zakryłam doniczkę mchem, dodałam kilka gałązek bukszpanu i żółte jajo z kurczakami. Wśród mchu zebranego z ogródka pokazała się nawet stokrotka - ma już nawet pączek i powinna za kilka dni zakwitnąć (na zdjęciach go jeszcze nie ma).








Drugi - dla mamy, z hiacyntem. Kiedy go kupowałam, nie wiedziałam jaki będzie mieć kolor. Potem w ręce mamy wpadło śliczne marmurkowe jajko w kolorze fuksji. Po kilku dniach okazało się, że hiacynt jest różowy, więc idealnie wpasował się kolorystyką do jajka!







Ścięłam też kilka gałązek forsycji, która rośnie w moim ogródku. Na razie nie widać żadnych oznak jej życia (jest jeszcze za zimno), ale na gałązka przyniesionych do domu zaczynają rozwijać się pąki - listki i kwiaty. Do niedzieli będzie jak znalazł.



Oczywiście jeszcze jaja z rzeżuchą - obowiązkowo! Akurat rzeżuchę je się u mnie w domu przez okrągły rok, bo każdy z nas bardzo ją lubi, ale na święta wyrasta w skorupkach jajek :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz