25 listopada 2012

Dzień rozpieszczania mężczyzn

Lubię czasem zamknąć się w kuchni i coś upichcić. Nie dla siebie, tylko dla kogoś - bo radość z jedzenia jest większa kiedy można z kimś je skonsumować. Tak też wczoraj zaszyłam się w kuchni i zrobiłam kilka dobrych rzeczy.
Po pierwsze - upiekłam muffiny z jabłkami, orzechami włoskimi i owocami goji, doprawione cynamonem i kardamonem :) Na podstawie przepisu na pyszną 'wiewiórkę'.
Po drugie - gorąca biała czekolada, o której mój narzeczony wspominał kilka razy - no to mu zrobiłam, a co!
Po trzecie - kanapkowa uczta na kolację :)
Jedli, aż im się uszy trzęsły! ;-)


Gorąca biała czekolada

  • 200 g białej czekolady
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 200 ml mleka
  • pół laski wanilii (chyba, że ktoś lubi bardzo waniliowe, to może dać całą)
  • szczypta soli
Śmietanę i mleko wlewamy do garnka z grubym dnem, stawiamy na ogniu. Z wanilii wyciągamy nasionka, wrzucamy do mleka i śmietany, resztę wanilii również (dodatkowo zaromatyzuje nam czekoladę) oraz szczyptę soli. Zawartość garnka często mieszamy, bo mleko lubi przywierać do ścianek. Kiedy śmietana i mleko są już na prawdę gorące (ale jeszcze nie wrzące) wrzucamy do nich białą czekoladę połamaną na drobne kawałki. Od tego momentu bardzo często mieszamy, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy jeszcze przez ok. 10 minut. Gorącą czekoladę nalewamy do kubeczków i szybciutko pijemy.
W konsystencji jest trochę gęstsze od śmietany. Nie dodawałam cukru, bo biała czekolada z założenia jest słodka. Ale jeśli ktoś lubi ekstremalnie słodkie smaki - może dodać cukru na samym początku.
Z przepisu wychodzą dwie filiżanki czekolady.
Niestety nie mam zdjęcia - nie zdążyłam zrobić...



Kanapki warstwowe
Każdy może dać do nich to, co najbardziej lubi. Moje:
  • pumpernikiel, szynka drobiowa, ser żółty, sałata, pomidor, sos czosnkowy
  • chleb pszenny, tuńczyk, jajko, ogórek kiszony, sos czosnkowy
  • chleb pszenny, sałata, polędwica, sos czosnkowy, kapary
  • chleb pszenno-żytni, ser żółty, pomidor, sos paprykowy



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz