23 października 2012

Papier zniesie wszystko: QUILLING




Quilling - technika plastyczna, która ostatnio zajmuje mi cały mój wolny czas. Pierwszego kwiatka stworzyłam dwa tygodnie temu, na jednych z zajęć kursu florystycznego (na który aktualnie uczęszczam). Od razu pokochałam tę technikę! Nazbierałam kolorowych kartek, pocięłam na niszczarce i do dzieła. Nie - nie posiadam żadnego specjalnego sprzętu do quilling'u, który można zakupić w sieci (np. na allegro) - znalazłam swoje sposoby na skręcanie papieru, klejenie, wykonywanie różnych wzorów.


O co w ogóle w tej technice chodzi? Wikipedia informuje: 
"Quilling (ang. "nawijać na pióro lub rurkę") technika z rodzaju papieroplastyki, (zwana też papierowym filigranem) służąca do tworzenia ozdób z wąskich pasków papieru zwiniętych w kształt sprężyny spiralnej i odpowiednio uformowanych przez zagniecenie zewnętrznych warstw papieru. Przygotowane elementy najczęściej naklejane są na zdobioną powierzchnię tak, że powierzchnia paska papieru jest w stosunku do niej prostopadła. Rzadziej z elementów skleja się samodzielne kompozycje dekoracyjne. Technika wywodzi się prawdopodobnie z jubilerskiej techniki filigranu."


Aby zabrać się do pracy potrzebujemy przede wszystkim narzędzia pozwalającego nawijać nam papier w ciasne ruloniki (u mnie to wykałaczka, ale w sieci można zakupić specjalne igły do quilling'u), paski kolorowego papieru (im cieńsze tym lepsze) i wyobraźnię. Niektórzy używają jeszcze specjalnych "foremek" do formowania kółeczek jednakowej wielkości, ale ja sobie radzę bez tego. Jeśli wyobraźnia zawodzi - internecie można znaleźć mnóstwo przykładów form i wzorów stworzonych z papieru, więc  źródeł inspiracji jest wiele.

Poniżej kilka moich pierwszych prac (na razie jest ich mało, bo ciężko mi znaleźć odpowiednio dużo czasu między studiowaniem, pracą, a dodatkowymi kursami). Każda taka kartka to 2-5 godzin pracy, w zależności od ilości elementów i wzoru. Ale myślę, że efekt jest wart poświęconego czasu.
W najbliższym czasie będą pojawiać się nowe prace!








Moje kartki sprzedaję. Oprócz kartek okolicznościowych - urodzinowych, świątecznych, rocznicowych, itp... wykonuję każde inne zlecenie (np. zaproszenia ślubne, wizytówki). Kolorystyka i wzory, typ papieru, grubość, opakowanie - zawsze są ustalane indywidualnie. Jestem otwarta na wszelakie pomysły i sugestie.
Kontakt w sprawie kartek - adres mailowy: pawliczek.agata@gmail.com

Zapraszam! :)

2 komentarze:

  1. Cześć :)

    Zapraszam Ciebie do wzięcia udziału w konkursie:

    http://www.kamson.pl/2012/10/prezent-od-kamsona-konkurs.html

    do wygrania TORBA!

    www.KAMSON.pl

    OdpowiedzUsuń