29 grudnia 2012

Zapiekanka z porem i ziemniakami


To było pyszne! Znalazłam przepis na stronie magazynu Kuchnia. Lubię zapiekanki, więc pomyślałam, że i tak przypadnie mi do gustu - nie pomyliłam się. Będzie często gościła w mojej kuchni. 
Szybko, łatwo i smacznie!



Zapiekanka z porem i ziemniakami
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego (270 g)
  • 300 g kiełbasy krakowskiej (ale świetnie będzie tu pasował też chudy boczek, ja użyłam resztkę wędliny zalegającej w lodówce)
  • 4 ziemniaki
  • 300 ml śmietany 12%
  • 1 por
  • 300 g sera żółtego (np. gouda)
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
  • tymianek
  • gałka muszkatołowa

Obrane i umyte ziemniaki kroimy w kostkę, wrzucamy do wrzącej wody i pozostawiamy na ogniu na około 10 min. Ciasto francuskie przekładamy do formy, w której będziemy piec zapiekankę - wkładamy je do pieca nagrzanego do 180 stopni, na 15 minut.
W międzyczasie przygotowujemy wnętrze zapiekanki. Pora kroimy na cienkie półplasterki, boczek podsmażamy na patelni (jeśli używacie szynki lub kiełbasy - możecie pominąć ten krok), ser ucieramy. Do miski wbijamy jajka, dodajemy śmietanę i przyprawy do smaku. Wszystko dokładnie mieszamy. Teraz wystarczy jeszcze wrzucić do miski odsączone i przestudzone ziemniaki, szynkę, pora oraz część startego sera i dokładnie wymieszać całość.
Masę wykładamy na podpieczone ciasto francuskie, posypujemy resztą sera. Zapiekamy jeszcze 20 minut.
Można podawać na ciepło i na zimno. Z podanych proporcji wychodzi 4-6 porcji.
Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz